Adaptační programy
Programy tvoříme "na míru" daným kolektivům
Programy zohledňují věková specifika třídy, počet žáků ve třídě, žáky se SVP, složení třídy dle pohlaví, národnosti aj.; zaměření programu je upravováno průběžně dle konkrétních potřeb tříd a vychází z úzké spolupráce s třídním učitelem, výchovným poradcem, školním psychologem.
Rozsah programu a jeho forma
Adaptační výjezdy
-
Jsou určeny pro nové nebo spojené třídy, tak, aby zajistily potřebné seznámení kolektivu, ale také aby předcházely pozdějšímu sociopatogennímu chování ve třídě.
Stmelovací výjezdy
-
Jsou sestavené na míru pro třídní kolektivy, ve kterých problémové vztahy narušují fungování třídy, a výjezd mimo běžné prostory může být efektivním prvkem v procesu koheze skupiny.
Průběh programů:
-
Programy probíhají ve sportovně-rekreačních objektech, s nimiž spolupracujeme, či v místě dle výběru školy. Běžně v časové dotaci 2,5 dne (dle potřeb a možností školy).
Průběh spolupráce
Před realizací:
-
Škola zasílá vyplněnou zakázku.
-
Elio, z. s. (dle potřeby) specifikuje se školou zakázku, navrhnou se konkrétní cíle, jež budou program sledovat a naplňovat – probíhají konzultace vedoucího programů prevence, lektorů, zástupce školy, třídního učitele, školního metodika prevence, příp. výchovného poradce a školního psychologa.
-
Elio, z. s. sepíše kontrakt o programu, který společně se zástupcem školy podepíší.
Realizace:
-
Před a po každém realizovaném bloku se setkají lektoři a třídní učitel/ka. Lektoři seznámí pedagoga s plánovaným programem, jeho cíli a představou o zapojení pedagoga. Pedagog informuje lektory o stavu ve třídě (chybějící žáci, aktuální situace, jiné události, které by mohly mít na program vliv).
-
Třída pracuje nejen v kruhovém uspořádání, ale i volně v prostoru, kde právě program probíhá. Ze strany školy je třeba zajistit takové prostory, kde je toto uspořádání možné a kde skupina svými aktivitami nebude rušit okolní třídy.
Po realizaci (hodnocení):
-
Hodnocení se žáky a pedagogem probíhá ústní nebo písemnou formou.
-
Elio z. s. v závěru realizace sepíše závěrečnou zprávu, ve které je sepsán průběh programu, náhled na skupinu a doporučení pro další práci se skupinou.
Ceník
Naším cílem je minimální finanční zatížení školy, proto se snažíme získávat a financovat naše služby pro školy z různých grantových schémat a dotací.
* Program je vždy veden 2 lektory, což přispívá k vyšší kvalitě programu.
Cenu je možné domluvit individuálně. Nepřejeme si, aby byla překážkou v realizování úspěšné spolupráce.
Při dlouhodobé spolupráci nabízíme možnost výhodnější ceny.
Lektorský tým
Naši lektoři splňují podmínky: SŠ vzdělání nebo alespoň započaté VŠ vzdělání v oblasti pedagogiky, psychologie či v dalších humanitních oborech; mají splněné interní vzdělávání Elio, z.s.; pravidelně se účastní intervizí a supervizí; a dodržují etické předpisy organizace Elio, z.s..
Mnozí z nich jsou také absolventi či frekventanti terapeutického výcviku, což programům přináší větší hloubku a přesah.
Potřebujete více informací?