OPPA Informace pro zapojené školy
Informace pro zapojené školy:
- Děkujeme všem zapojeným školám, vedení škol i pedagogům, kteří se projektu přímo zúčastnili za spolupráci při realizaci projektu!
Časté dotazy škol:
Jaký je základní harmonogram výjezdu:
1. a 2. den
9:00 – 11:30 – 1. bok (+ 30 min přestávka)*
12:00 – 13:00 – oběd
13:00 – 14:(00)30 neřízené aktivity
14:00(30) – 17:30 – 2. blok (+ 30 min přestávka)
18:00 – 19:00 večeře
19:00 – +- 20:30 večerní klub
3.den
9:00 – 11:00 – závěrečné setkání, zhodnocení, podepsání prezenčních listin
*začátek první den lze přizpůsobit dle příjezdu
Jak je to s dopravou na výjezd? Naší snahou je minimalizovat škole náklady na projekt a nabídnout ubytovací zařízení v dosahu veřejné dopravy. Pokud nás škola požádá, můžeme se zajištěním dopravy pomoct. Jinak si ji škola zajišťuje i hradí sama.
Jak je to s ubytováním? Můžete využít ubytovací zařízení, které Vám nabídneme (máme již osvědčené typy) nebo si můžete zvolit vlastní. Příspěvek z projektu i ve druhém běhu je 703,- Kč na žáka (tato částka obvykle pokryje celé ubytování a stravu)
Musí se pedagog účastnit programu? Třídním učitelům účast na programech doporučujeme, mohou vidět svoji třídu v jiném světle, z jiného pohledu, mohou se po konzultaci s lektory aktivit účastnit. Můžou získat spoustu podnětů pro práci se třídou i jednotlivci. Doporučujeme využít konzultace s lektory před, v průběhu i po programech.
Komu se vystavují faktury za ubytování, stravu, dopravu? Veškeré informace a podrobnosti ohledně fakturací a financí domlouvejte dále s finanční manažerkou Ivou Barešovou e-mail: iva.baresova@elio.cz nebo 777 825 285.
Co je obsahem výjezdu? Obsah, program, harmonogram, cíle a vše ostatní kolem výjezdu s Vámi ochotně zkonzultují lektorky. Pokud se jedná o výjezd v začátku školního roku, bude program postaven na prvcích adaptačního/stmelovacího programu, ve kterém žáci zažijí aktivity zaměřené na spolupráci a komunikaci, rozvoj důvěry a koheze skupiny a budou mít prostor i pro neřízené aktivity, které jsou důležitou součástí.
Zároveň výjezd naplňuje cíle, na které potom navazují další programy: rozvoj prezentačních dovedností, spolupráce v týmu, zvládání stresových situací, řešení problémů, pocit odpovědnosti za společný úkol, pocit sounáležitosti s ostatními, důraz na respekt a toleranci k vlastnostem a názorům druhých.
Obsah výjezdu můžete s lektorkami zkonzultovat při realizaci programů ve škole
II. běh projektu OPPA Být úspěšný
zapojené školy mají
-
do konce týdne, tedy do 4. 4. 2014, si vybrat možnost zahájení realizace projektu již nyní nebo od září
V II. běhu již 2 školy realizují projekt od března (jedna ze zapojených škol realizuje v tomto školním roce 4 setkání a výjezd a druhá zapojená škola 3 setkání).
I. běh projektu OPPA Být úspěšný
zapojené školy mají
- do konce týdne, tedy do 4. 4. 2014, zaslat závazné počty žáků a pedagogů na výjezdy
Plánování výjezdů
Dotace na žáka
Na jednoho žáka na výjezd náleží podpora 703,- Kč
z toho:
- ubytování: 242,5,- / žák / výjezd
- strava: 218,- / žák / výjezd
- doprava: 242,5,- / žák / výjezd
Otázky k výjezdům pro školy
- Máte již představu o termínu? Jaký termín by byl nejvhodnější?
- Pokud máte zapojeno více tříd, přejete si uspořádat výjezd v jednom termínu nebo pro každou třídu jiný termín? (V možnostech projektu je uspořádat výjezd pro max. dvě třídy najednou.)
- Chcete si vybrat ubytovací zařízení sami nebo si přejete zajištění z naší strany?
- Chcete si zajistit dopravu sami nebo si přejete zajištění z naší strany?
- Příspěvek z grantu neuhradí veškeré náklady výjezdu – jaká je vaše představa maximální výše doplatku na žáka? (Dle těchto informací budeme vybírat ubytovací zařízení.)
- Bude výjezd samostatnou akcí nebo bude pořádán v rámci jiné aktivity? (Např. v rámci školy v přírodě, třídního výletu, apod.)
Pokud máte dobré zkušenosti s dopravcem a ubytovacím zařízením, budeme při hledání nejvhodnějšího kandidáta rádi za inspiraci.
Průběh projektu
- nyní se se třídami základních a středních škol v Praze začínají realizovat třetí setkání
- v období zahájení třetích setkání je zvláště vhodné využít konzultací
- konzultací mohou využít žáci / studenti jakožto jednotlivci, skupiny žáků / studentů, žáci / studenti se svými pedagogy či žáci / studenti se svými rodiči
- konzultace (vzhledem k třetímu setkání) mohou pomoci při efektivním nastavení cílů a konkrétních kroků k jejich dosažení
- konzultace mohou trvat 1/2 – 1 hodinu
- na konzultace se mohou domluvit žáci / studenti i třídní učitelé s lektorkami projektu
- konzultace se mohou konat na půdě školy (po skončení programu, dle domluvy) či v sídle Elio, o. s.
Zahájení projektu
zapojené školy mají
- podepsat dodatky smlouvy o realizaci projektu
- předat informovaný souhlas pro rodiče lektorkám
- komunikovat s lektorkami (např. o nepřítomnosti potřebného počtu žáků či studentů – nemoci, jiné akce)
- prezentovat o projektu prostřednictvím letáku o projektu a realizátorovi projektu
- informovat o spolufinancování ESF a státního rozpočtu ČR
Realizace projektu
prosíme zapojené školy, aby
- zaslaly podepsané smlouvy o realizaci projektu nejpozději do 30. 9. 2013
- zaslaly potvrzené termíny 1. setkání
- odevzdaly informovaný souhlas pro rodiče lektorkám
- prezentovaly o projektu prostřednictvím letáku o projektu a realizátorovi projektu
- informovaly o spolufinancování ESF a státního rozpočtu ČR
Harmonogram začátku realizace
- 6. 9. – konečný termín pro podávání přihlášek
- 9. 9. – výběrové řízení zapojených škol, informování zapojených škol
Úvodní seminář
pro zapojené školy bude probíhat ve dvou termínech v kanceláři Elio, o. s., Vršovické nám. 2/111, Praha 10
- 18. 9. – úvodní seminář pro zapojené školy, 16 – 18 hod
- 19. 9. – úvodní seminář pro zapojené školy, 9 – 11 hod
Zástupci škol budou kontaktováni o výsledku výběrového řízení a následně si mohou vybrat JEDEN z výše uvedených termínů úvodního semináře. Semináře se může zúčastnit více zástupců jedné školy.